2013. március 24., vasárnap

Novellaverseny - eredményhirdetés #2

Nagyon köszönöm ,hogy ilyen sokan jelentkeztetek! Akkor lássuk az eredményeket: 

Esti csend - Zsömi

A kulcs elfordul, az ajtó kinyílik. Az előtte álló férfi megmarkolja a kulcsot, majd lök egyet az ajtón, hogy az megnyíljon előtte. Egy nyikorgó hang töri meg a bent uralkodó némaságot. A belépő férfi jól láthatóan ittas állapotban van. Nehezen lépked, és félre-félre billen. A következő mozdulattal megfordul, de a hirtelen lendület miatt majdnem előre esik, csak az ajtó akadályozza meg abban, hogy ne a padlón kössön ki. Összeszedi magát, majd kiegyenesedik. Támaszkodó kezét már másra használja, meglöki az ajtót, amennyire csak bírja. Az hatalmas csattanással bezáródik, a férfi pedig elneveti magát. Újra megfordul, majd indulni készül. A kanapéhoz ténfereg, majd miután célzott a kulcsot az asztalra készül dobni, az viszont mellé esik.
- A francba! – mérgelődik.

Személyes vélemény: Nem volt rossz novella, helyesírási hiba is csak egy kettő akadt benne. Rövid, de tartalmas, még annak ellenére is, hogy nem történik benne semmi izgalmas. :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/12
Történet: 10/7
Össz: 30/23

...........................................................................


Ketrecbe zárt madár - Fehér Timy

Depresszió! Az embereket megrémiszti, nem hiszik el, nem tartják betegségnek, úgy gondolják, hogy hülyeség, kinevetik ez miatt a másikat. Mi van azokkal az emberekkel, akik a saját bőrükön tapasztalták? Megkeseríti a mindennapjaikat, nem bírnak élni, félnek, reszketnek, öngyilkosság körül forognak a gondolataik. Mi a legviccesebb? Hogy akár 10 centire is elmehet tőled egy beteg ember. Egy nő, egy férfi, aki nap, mint nap a saját démonjaival néz szembe. Mi a helyzet az önbántalmazókkal? Tudatosan bántják önmagukat. Vágások, táplálkozási zavar, mérgező anyagok szedése. Nekik milyen lehet? Át tudja érezni ezt egy átlagos, egészséges ember? Ítélkeznek, szavakkal dobálóznak, pedig közel sem tudják milyen valójában. Bulimia, pánikbetegség, önbántalmazás, depresszió, szorongás, üldözési mánia, skizofrénia, anorexia, függőség, stb. Te tudod milyen érzés lehet?

Személyes vélemény: Érdekes novella lett. Azt hittem, hogy a férfinak több szerepe lesz benne, de jól bemutattad, hogy nem lehet minden happy end. 


Pontozás: 
Helyesírás: 5/3
Fogalmazás: 15/13
Történet: 10/7
Össz: 30/23


...........................................................................

Halhatatlanságra ítélve - Tápai Niki



 Az utca kihalt volt. A sötétség körül ölelt mindent, mintha csak védelmezni akarná az ott lapuló teremtményeket. Éjfélt ütött az óra, mire megjelentek az égen a csillagok. Tisztán látszódtak, ezzel próbálva fényt juttatni a tökéletes sötétségbe. De ez reménytelen volt. A hold csak egy csíkként látszódott, amit nehéz észrevenni. Kellemes, nyári éjszaka volt. A szellőt a pulcsimon keresztül is éreztem. Tökéletes volt az idő. Semmi sem próbálta megnehezíteni a dolgomat.
 A sötétben lapultam, és vártam valakire, aki gyanútlanul betéved ide. A fal mellől mindent és mindenkit láttam, és ők nem vehettek észre. De egyelőre nem volt itt rajtam kívül senki. Egy tücsök ciripelését hallottam nem messziről. Tökéletes társaság.

Személyes vélemény: Szép történet lett, bár érdekelne, hogy mi történt a nővel, akit ott hagyott. A vége felé kicsit összesűrűsödtek a dolgok, de ezen felül szerintem nem rossz.

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/13
Történet: 10/8
Össz: 30/26

...........................................................................


Halhatatlanságra ítélve - Pősze Gréta



Édesanyám gyermekkoromban sok történetet mesélt nekem különleges emberekről. Voltak köztük jók és rosszak is egyaránt. A kedvenceim mindig is a csodálatosan szép szirének voltak, akik nem voltak se jók se rosszak. Mindig azt mondogattam, hogy bárcsak egyszer én is közéjük tartoznék, egészen addig a napig…
Azt a napot sohasem fogom tudni elfelejteni.

Személyes vélemény: Nagyon tetszett! Voltak benne helyesírási hibák, vagy szóismétlések, de sikerült izgalmassá varázsolod. Nagyon meglepődtem a végén :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/13
Történet: 10/9
Össz: 30/ 26

...........................................................................


Sápadt hercegnő - Herczeg Zuzu

Léptem még egyet. A lábam alatt a gally hatalmasat reccsent és visszhangzott a csendes erdőben. Ijedten körbenéztem. A hatalmas fák némán figyeltek engem. Kiálló gyökereikkel teljesen behálózták a talajt, lehetetlenné téve a sétát. Felnéztem az égre, legalábbis arra, amit láttam belőle. Ugyanis a fák lombjai egymásba kapaszkodva takarták el a napot. Úgy éreztem, az erdő mindenképpen meg akarja akadályozni, hogy kijussak.

Személyes vélemény: Izgalmas és eseménydús novella lett, nekem nagyon tetszett, és a végén sikerült meglepned. :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/13
Történet: 10/9
Össz: 30/27

...........................................................................


Esti csend - Ördög Cintia
Felhős este vette kezdetét. A holdat csak helyenként lehetett megpillantani, amikor éppen az egyik felhő nem takarta el. A csillagok fénye sem ragyogott, mondhatni teljes volt a sötétség. Csend volt. Nyugtató, és egyszerre irritáló. A csöndet, csak egy apró gyermek topánkájának csattogása zavarta meg, aki épp a volt szülőfaluja romjai közt sétálgatott. A lány szorosan magához ölelte, a nemrég még édesanyjától kapott plüssmackóját, úgy sétált tovább. Hihetetlen volt, és még a csepp gyermeki elméjével fel sem tudta fogni, hogy ezen a porlepte területen, egykor még egy falu állt, tele házakkal, szorgosan dolgozó emberekkel.

Személyes vélemény: Nem volt rossz, de valahogy mégsem fogott meg igazán. Sok szóismétlést találtam benne. A végére sem igazán derült ki, hogy mi történt a faluval, vagy hogyan keletkezett a tűz. És néhol csak átsuhantál a részletek felett.

Pontozás:
Helyesírás: 5/3
Fogalmazás: 15/11
Történet: 10/8
Össz: 30/22

...........................................................................


A hercegnő vére - Detty

Megtiszteltetés hercegnőnek lenni. Jó érzés kényelemben élni és gondtalanul szórakozni. Csodás ruhák, finom ételek, és rengeteg pénz. Mindenki ilyen életet szeretne. Az emberek bármit megadnának azért, hogy a hercegnő helyébe lehessenek. Amice ezt egészen másként látja.

Az ablakban ül, mint mindig. Keserűen legelteti a szemét a szorgalmasan dolgozó embereken. A gyerekek nevetése és a kutyák boldog csaholása tölti meg a levegőt. A szellő Amice orra alá hordja a friss és csábító illatokat. Mélyet szippant, hogy elraktározhassa a nehezebb időkre. Egyszerűen nem tud betelni a virág és a friss péksütemények keveredett illatával. Lecsukja pilláit és élvezi, amint a meleg szellő a szőke göndör hajába kap.

Személyes vélemény: Érdekes történet, nem gondoltam volna, hogy pont az ő vére a gyógymód, de sokkal jobb lenne, ha néhol részletesebben kidolgoznád. Egyébként nem lett rossz, tetszett :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/12
Történet: 10/8
Össz: 30/25
...........................................................................


Halhatatlanságra ítélve - Spencer Amelia

 - Anya! – ugrott Spott a londoni pályaudvaron hirtelen vörös anyja nyakába, akin egy sötétkék poncsó, és egy élénk lila sál volt, a hideg őszi időre tekintettel.
 - Hogy vagy, drágám! Na és a derék Mr. Watson? – kérdezte két csók között Mrs. Spott.
 - Remekül vagyok, és köszi szépen, hogy érdeklődsz a vőlegényem iránt is, George is jól van, sok a munka a hivatalban, talán nemsokára elő is léptetik! Watson meg… Nos, ő Watson, tudod milyen. – válaszolta szem forgatva Karen.
 - Alig várom, hogy találkozzunk, sütöttem neki egy jó adagot a kedvenc süteményéből, tudod a banános-csokisból, amit úgy szeret!
 - Anya, ne gyulladj be ennyire! Fogunk egy taxit, és agyon szeretheted a te Watsonod… - sóhajtott Karen, és az utca felé húzta anyját.

Személyes vélemény: Az elején egyáltalán nem értettem, miről van szó, de aztán ahogy közeledtem a végéhez, minden világossá vált. Maga a történet tetszett, de sokszor azt sem tudtam, ki beszél. De lehet, hogy csak nekem kell ennyire szájba rágni ezeket :D Egyébként jó lett, izgalmas befejezéssel. Kíváncsi vagyok, mi történik majd velük :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/12
Történet: 10/8
Össz: 30/24
...........................................................................


Ketrecbe zárt madár - Dorothy Large 

A magány az én mentsváram. Ebben hiszek. Világ életemben magányos ember voltam. Egyke és árva lány.Majd ahogyan az idő rohant, testőrök, cselédek és komornyikok vettek körbe engem, Ők lettek a "családom".
Hercegnő vagyok. A szabadságától megfosztott hercegnő,akit elzárnak palotája rejtekén és csupán névből uralkodhat. Hamis mosolyok,hazug és valótlan szavak lengnek körbe engem minden nap. Nehéz. Nagyon nehéz.

Személyes vélemény: Nem lett rossz novella, egészen tetszett! Talán kicsit többet vártam a végére, de így sem volt rossz.

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/13
Tartalom: 10/8
Össz: 30/26
...........................................................................


Azt hiszem, nem hagytam ki egyet sem. 



* DOBPERGÉS*


AZ 1. HELYEZETT: Herczeg Zuzu - Sápadt hercegnő 




2. HELYEZETT: Pősze Gréta - Halhatatlanságra ítélve

3. HELYEZETT: mivel több novellát is sikerült egyformára pontoznom, elég nehéz volt eldönteni, hogy ki hányadik legyen, de végül is megszületett az eredmény: Dorothy Large - Ketrecbe zárt madár



Gratulálok mindenkinek, az oklevelet kitehetitek a blogjaitokra!:)
Ha szeretnétek még novellaversenyt,akkor kommentbe jelezzétek nekem!:)
Niki.

4 megjegyzés:

  1. Második lettem!!! Alig akarom elhinni, nagyon szépen köszönöm. Megyek kiteszem a díjat a blogomra :) és én személy szerint még szívesen írnék valamilyen érdekes feladatra novellát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem megérdemelted!:) és biztos vagyok benne, hogy lesz még verseny :)

      Törlés
  2. Köszönöm az első helyezettet. Nagyon meglepett, nem hittem, hogy ennyire jó lett, de örülök, hogy tetszett. :D És én is alig várom a következő témát. :D

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy részt vehettem a versenyen és köszönöm az értékelést is!
    Gratulálok mindenkinek aki részt vett, mindenki ügyes volt.
    Várom milyen új versenyek lesznek és ha időm engedi talán újra megmérettetem magam.

    VálaszTörlés