2013. február 20., szerda

Novellaverseny - Eredményhírdetés #1 (végtelen hosszú blogbejegyzés)


Akad még szép az életben:

Nem találom a helyem. Egyik cigarettát szívom a másik után. Hideg, esős, kora tavaszi napnak nézek elébe, bár semmi kedvem sincs az egészhez. Elhagyott. Nem kellettem neki. De miért is kellenék? Semmim sincs, az életem vakvágányon, a lelkem csonka. Szépnek sem mondanám magam. Magas vagyok, vékony, barna, hosszú hajam van, a bőröm fakó. Világ életemben szürke kisegér voltam, pápaszemekkel, alakomat pedig mások számára dohosnak tűnő, számomra megnyugtató, régi könyvek illatfelhője vette körbe. Céltábla voltam azok szemében, akiknek a Sors aranytálcán szolgáltatott mindent. Akik szépek, gazdagok, sikeresek. Ő is az volt, mégis kellettem neki. Mégis szeretett. Vagyis csak azt hittem. Kihasznált.
/részlet/

Személyes vélemény: Nagyon szép novella, bár nincsenek benne váratlan és izgalmas részek, a mondanivalója mégis átjött és nagyon tetszett. :)

Pontozás:
Helyeírás:5/5
Fogalmazás: 15/13
Tartalom: 10/7
Össz: 30/25

.......................................................................................................

Üvegbe zárt világ:


Irina feljegyzése…

1940. március 3.

A fegyverek éles csattanása és a gyereksírás egybe keveredett. Borzalmas hangok. Nincs olyan ember, akinek az idegzete ezt mind kibírja. Szorosan magamra húztam egy sapkát, hogy tompítsam a hangokat. De a vékony szöveten átszűrődtek a szenvedés hangjai. Ruhámat feltűrtem és mezítláb szaladtam be az erdőbe. Tudtam, hogy veszélyes és hogy bármikor beágyazódhat egy golyó akármelyik testrészemben. De muszáj áldozatokat hozni, ha az ember akár egy pillanatra is érezni akarja a boldogság édes ízét. 
/részlet/

Személyes vélemény: Érdekes történet volt, bár én még olvastam volna tovább is, a vége olyan befejezetlennek tűnik. Érdekelt volna,hogy hogyan vált ilyenné a világ,ki tehet róla stb. És a szereplőkről is olvastam volna bővebben,de összességében szép volt. :)

Pontozás: Üvegbe zárt világ:
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/12
Tartalom:10/6
Össz: 30/22


.......................................................................................................
 Fájó emlékek:


Teljesen tiszta a kép. Néha még mindig hallom a hangokat. Kiabálás, lövések… annyi éven át kísértettek engem. Talán ideje lenne megszabadulni tőlük. Vagy ideje lenne elengedni őket. A rémálmaimban visszatérő régi emlékeimet. Nem csak engem kínoznak éjszakánként, vagy amikor elgondolkozok, és a tekintetem elréved, vissza ezekre az időkre. Több mint tíz éve nem hagynak nyugton. Néha olyan jó, hogy nem vagyok ezekkel egyedül. De ha csak jobban belegondolok, úgy sajnálom szegényt… semmi köze sem volt ehhez, mégis ugyanúgy kínozzák az emlékek, mint engem. Menedékre, megértésre találtunk egymásban, de segíteni nem tudunk.
/részlet/

Személyes vélemény: Nagyon érzelmes novellát írtál, nekem nagyon tetszett. Ahogyan visszaemlékeztek,az érzelmek áradata...minden nagyon szép volt. :)

Pontozás: Helyesírás: 5/3
Fogalmazás: 15/10
Tartalom: 10/8
Össz: 30/21

.......................................................................................................
Én és az álmom:

Október volt. A nap sugarai ép, hogy csak megmutatják nekünk sugaraikat.
A levegő napról napra egyre hűl. Jelzi, jön a fehér, hideg tél. A madarak melegebb éghajlatra költöznek, majd ha jő a napsütésben gazdag tavasz, megmutatják színes szárnyaikat.
De a zord hideg engem az álmom megvalósításában nem zavar meg. Táncos leszek. A világ legjobb balett táncosa. Ez az álom oly közel, de mégis messze.
A nevem Viktória. Tizenhat éves vagyok és Budapest nagy városában élek anyukámmal, a Duna partján, egy takaros házban.
/részlet/

Személyes vélemény: Elég egyedi írásmódod van,ami néha megzavart,de néha mosolyt csalt az arcomra.  Érdekes novella volt,ahol a főszereplőnek a végén minden összejött, azt hiszem te voltál az egyetlen, aki ilyen végkifejletet írt. :)

Pontozás:
Helyesírás:5/4
Fogalmazás: 15/ 8
Tartalom: 10/6
Össz: 30/18

.......................................................................................................

Mindörökre:

Az a nap ugyanúgy indult, mint a többi. Felébredtem, és a mellkasára tettem a fejemet, épp, mint bármelyik másik nap. Halk szuszogása hallatára elmosolyodtam, és nem akartam megtörni a pillanatot semmivel. Lassan kinyitotta a szemét, és rám mosolygott. Végigsimította hosszú, fekete hajamat, másik kezével pedig magához szorított.
/részlet/

Személyes vélemény: Érdekes és romantikus novella volt, tragédiával fűszerezve! Nekem tetszett, bevallom kicsit meg is könnyeztem, de mire a végére értem összezavarodtam. Ha jól értettem, mikor a főszereplő azt kívánta hogy soha többé ne keljen fel, valóra vált és újra a szerelmével lehetett. :) 

Pontozás:
Mindörökre:
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/13
Tartalom: 10/7
Össz: 24



.......................................................................................................

Utolsó felvonás:

A Hattyú halála első táncelőadása. Nyüzsgő emberek mindenhol, a koreográfus az utolsó instrukciókat osztja ki a fellépők között, a sminkes az utolsó simításokat végzi az arcokon. Én pedig hangtalanul a tükörben figyelem a mögöttem zajló eseményeket, mikor valaki mögém lép finom megérinti a vállam és csak annyit mond: „Itt az idő”. Annyiszor gondolkodtam vajon, hogy lesz? Miként fog megtörténni? Most végre megtudom, a kérdőjelek eltűnnek. 
/részlet/

Személyes vélemény: Nagyon szép novella lett, részletesen leírtál mindent,magam elé tudtam képzelni a cselekményt. Jó lett volna megtudni, hogy mi történt a dulakodók között és a főszereplőnek miért kellett meghalnia,de így is tetszett. :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/14
Tartalom: 10/7
Össz: 30/26

.......................................................................................................
Édes halál:

 Az erdő csendes volt, a nyugalom körül ölelt minden. A nap sugaraiban a szálló por tökéletesen kivehető volt. Mint valami apró tündérek, úgy lebegtek azok is. Madarak halk csiripelése hallatszott valahonnan nem messziről. A fák arany árnyalatot kaptak, amitől minden olyan meseszerű volt. Mintha nem lenne valós az erdő ezen képe, mintha lett volna ott valami oda nem illő. De ez nem így volt.
 Mégis volt benne valami, amitől tényleg nem tűnt teljesen valóságszerűnek. 
/részlet/

Személyes vélemény: Érzelem dús novella lett belőle,bár én hiányoltam belőle a titokzatosságot. Szép fogalmazás és a történet vége is nagyon tetszett. :)

Pontozás: 
Helyesírás: 5/5
Fogalmazás: 15/13
Tartalom: 10/8
Össz: 30/26

.......................................................................................................
Míg a halál el nem választ:


Tavasz. Ilyenkor virítanak a virágok, ekkor térnek vissza az elköltöző madarak, majd dalra fakadnak. Kisüt a nap, és beborítja az egész eget fényével. Az emberek sürögnek, forognak az utcákon. De az ez évi március elseje teljesen más volt, mint a megszokott. A kicsiny falucska kihalt volt. Az eső úgy esett mintha dézsából öntötték volna, napok óta csak szakadtak a vízcseppek. A bánat honolt minden házban, a gyász. Szinte minden családban eltávozott az élők sorából valaki. Rokonok, barátok összegyűltek és hegyén, hátán csak sírtak. Ez mind egy csúfos halálos járványnak köszönhető volt.
/részlet/

Személyes vélemény: Érdekes novella lett. Egyedi írásmódod van,ami néha megzavart,de semmi komoly.:) Számomra kicsit túl hirtelen és befejezetlenül lett vége, én még húztam volna a helyedben. :)

Pontozás:
Helyesírás: 5/5
Fog: 15/8
Tartalom: 10/5
Össz: 30/18

.......................................................................................................
Álarcos gyilkos

 „Tisztelt Sir Teodor Watson!
Szeretettel meghívjuk a hagyományos farsangi bálunkra, mely a család ősi birtokán kerül megrendezésre.
Időpont: 1988. február 1. – a kapuk délután 5 órától nyitva vannak
Megjelenés kötelezően álarcban!
Szeretettel:
A Cheerswood család”

Teodor Watson kocsija elegáns felhajtóra kanyarodott, amit fáklyák precízen elhelyezett sora világított meg. A házból vidám zsivaj és kellemes zene egyvelege hallatszott. Ted leparkolt egy szabad helyen, a visszapillantó tükörben felvette fekete selyem álarcát, majd a pompás rezidencia felé igyekezett. Elegáns fekete öltöny volt rajta, fekete csokornyakkendővel. Egy pillanatra elgondolkodott, vajon miért is hívták ide, aztán belépett a hatalmas, kétszárnyú tölgyfaajtón.
/részlet/

Személyes vélemény: Csodálatos! Váratlan fordulatok,részletes leírás, szép hasonlatok és a vége ... ledöbbentem! Nagyon jó lett,gratulálok! Ha úgy döntesz ,hogy folytatod és nem is tudom, mondjuk egy törpe regényt készítesz belőle, melyben Spott és Watson kalandjait írod le,akkor mindenképpen szól!:)

Pontozás: 
Helyesírás: 5/2
Fogalmazás: 15/14
Tartalom: 10/10
Össz: 30/26

.......................................................................................................

Plüss mackó:

A szellemváros egyik házában, egy ágyban még mindig ott van egy kismackó, aki arra vár, hogy valaki megtalálja és haza vigye. De nem jár arra senki sem.
Pedig ő még emlékszik egy kétcopfos kislányra, aki esténként magához szorította. Emlékszik arra, hogy mindig mellette volt, hogy ő volt a legjobb barátja. Emlékszik, hogy az egyik nap elesett, és ő volt az, aki felfogta az esését. A kislány pedig hálából, megmosta. Gyakran felöltöztette, hogy ne fázzon az este, és mindig bekötözte a sebeit. Cserébe pedig csak annyit várt, hogy megvédje őt az éjszaka.
/részlet/

Személyes vélemény: Rövid és tömör volt,mégis tartalmas,bár én tovább olvastam volna. Érdekes történet lett,bár kicsit sablonos és ismerős. :)
Pontozás: 
Helyesírás: 5/4
Fogalmazás: 15/9
Tartalom: 10/7
Össz:30/20

Azt hiszem minden novellát véleményeztem,ha valakit kihagytam, szóljon nekem!:)


.......................................................................................................

* DOBPERGÉS-DOBPERGÉS*

1.HELYEZET: három novellát sikerült döntetlenre pontoznom,de ugye csak egy maradhat,ami nem más, mint az:  Álarcos gyilkos !
Gratulálok!:) 


2.Helyezet: Akad még szép az életben!
Gratulálok!:)


3.Helyezett: Utolsó felvonás!
Gratulálok!:) 

és úgy éreztem ,hogy muszáj Különdíjat is adnom:)
A Különdíj nyertese,pedig nem más, mint: Édes halál!

..............................

Gratulálok mindenkinek, az oklevelet kitehetitek a blogjaitokra!:)
Ha szeretnétek még novellaversenyt,akkor kommentbe jelezzétek nekem!:)
xoxo.* Yunoo








2 megjegyzés:

  1. Jézusanyám.. Nyertem? Nyertem! Nagyon szépen köszönöm!!! :-)
    Életem első krimije volt, nagyon be voltam tojva, hogy milyen fogadtatása lesz, de nagyon örülök neki, holnap már ki is rakom az oklevelet! ;-)

    xx, Amelia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen megérdemelted, szerintem a krimivel kéne többet foglalkoznod, nagyon megy neked ;)

      xoxo.* Yunoo

      Törlés